Krigens Monstre

Bogen er et anmeldereksemplar fra forlaget

Forfatter: Patrick Ness

Forlag: CarlsenPuls

Handling: Tre hære er på vej mod New Prentisstown, og de har kun ét mål: at udslette hinanden. New World er i krig, og midt i det hele står Todd og Viola uden mulighed for at flygte. Slaget kommer tættere og tættere på. Håbet om fred er ved at forsvinde. Og så melder en tredje stemme sig. En stemme, der tørster efter hævn. Nu står Todd og Viola over for de mest frygtelige valg, og hvad er der tilbage af mennesker, når krig skaber monstre?

Min mening: Jeg synes personligt at Patrick Ness er en lille smule underlig men samtidig et geni til det han gør. Det afspejler sig selvfølgelig også i den sidste bog i Chaos Walking serien. Puha, vi har ventet længe på denne bog, og nu kan vi alle sammen endelig læse den. Lad mig starte med at sige at den er ventetiden værd. Jeg er vild med dens format, og denne gang får vi historien fra flere og meget spændende synsvinkler. Den har en form for mystik over sig, og det er jeg virkelig vild med.

Historien er vildt god, men synes dog at den blev en smule laaaang. Jeg kan ikke rigtigt finde ud af om det var fordi den var det, eller om det bare var fordi jeg gerne ville til slutningen så hurtigt som muligt. Måske en blanding? Men nu når vi snakker om slutningen…. Omg, den er så god, men mest fordi den irriterer mig helt vildt! Jeg synes at den her bog lever op til de andre bøger, og du skal helt sikkert læse den, både hvis du har læst de andre to, men også hvis du ikke har. Jeg mener, start lige med et’eren, men kom i gang med det samme. Måske sidder du og tænker at den her serie ikke er noget for dig, men for at være ærlig så startede jeg også med at tænke det, og nu kan jeg ikke andet end at elske den.

Så alt i alt var den en fantastisk læseoplevelse, som jeg kan anbefale til alle. Husk at filmen bag bog nummer 1, Knivens Stemme, kommer i biograferne i 2020.

Stjerner: 5/5

Izzy + Tristan