Hundehypnosen

Bogen er et anmeldereksemplar

Bogen er et anmeldereksemplar

Forfatter: Kirsten Sonne Harild

Forlag: Forlaget Alvilda

Handling: Bogen handler om Sally og Glenn som går på kostskole. Sally går der fordi hun ikke gider og bo med sine forældre i Florida, fordi de aldrig har tid til hende. Glenns historie er mere dyster.

En dag starter der en ny dreng på skolen. Han har et underligt navn, snakker underligt og alt for lige til over Sally. Han er i det hele taget bare virkelig underlig. Men da han en dag foreslår at de burde have en hund på skolen, fanger hans Sallys opmærksomhed, for der er ikke noget hun ønsker sig mere, end en hund. Derfor slår de sig sammen, hende, Glenn og Maxi, og ligger en plan om hvordan det kan lade sig gøre. Imens undersøger Glenn og Sally lidt ved siden af, hvad der er med ham Maxi.

Da hele skolen pludselig er fyldt med hunde, og rektor opfører sig som en hund selv, fordi Maxi har hypnotiseret ham, finder Sally og Glenn ud af det vildeste om Maxi, men de må lige finde en måde at løse det hele på, inden de konfronterer Maxi med at de ved at han er virkelig gammel.

Min mening: Jeg bliver så glad når jeg læser den her bog. Det er ikke altid jeg elsker bøger til den her aldersgruppe, men jeg var vild med den her. Jeg synes at den har det hele, hvis jeg skal være ærlig. Den er virkelig sjov, har en skør og lidt overnaturlig historie, som er spændende samtidig, og så er den så let og overskuelig at komme igennem.

Man følger både Sally og Glenn, og det kan jeg rigtig godt lide. Der er ret mange mysterier omkring Maxi, og det synes jeg også er godt. Jeg kunne ikke lade være med at tænke på, da jeg havde læst den, at det var sådan en bog som godt kunne blive filmatiseret, og som jeg er ret sikker på at mange børn ville elske.

Som jeg skrev lige før er den overskuelig at komme igennem, og det er den på grund af de ikke så propfyldte siden, og de lidt store bogstaver, og jeg bliver så glad for at se det, fordi jeg tror at det er med til at gøre så mange børn i 9-13 års alderen er med til at få en god læseoplevelse, og vil fortsætte med det. Det er også en ting jeg tænker om alt den skør-hed som bogen indeholder. Det er godt, fordi den aldersgruppe bliver underholdt imens de læser.

Jeg er vild med den, og synes bestemt den kan anbefales.

Stjerner: 4.5/5

Mørkemageren