Julen varer længe

Bogen er et anmeldereksemplar fra forlaget Alhambra

Det er jul, og for første gang i mange år er familien Birch samlet under ét tag. Selv Emma og Andrews ældste datter, der normalt er ude for at redde verden, er rejst hjem til familiehuset nord for London. Men Olivia er kun kommet, fordi hun var nødt til det. Efter flere måneder i epidemiramte Liberia er hun tvunget til at tilbringe juleugen i karantæne – sammen med sin familie.

I de næste syv dage bliver familien Birch afskåret fra omverdenen og tvunget ind i hinandens liv. Mens Olivia kæmper med sit kulturchok, har resten af familien deres at se til. Lillesøster Phoebe er travlt optaget af bryllupsplaner, men opfører hendes forlovede sig ikke lidt mærkeligt? Emma er fast besluttet på at skjule sin kræftdiagnose, og Andrew har netop modtaget en e-mail fra en voksen søn, han ikke anede noget om.

Snart begynder hemmelighederne at sive ud, og alle opdager, at de ikke ved helt så meget om deres familie, som de gik og troede. Det bliver en lang juleuge …

Jeg nød virkelig at læse den her bog. Den havde det meste, både lidt drama, hemmeligheder og nogle gode personer. Man fik lov til at følge mere end bare en person, hvilket jeg er fan af, og på den måde får vi deres syn på hinanden, som jeg synes er ret sjovt.

Udover det tog den en masse twists, som jeg ikke lige havde set komme, og det er en anden ting som jeg er vild med. Den tager også nogle seriøse emner som sygdom op, og forholder sig til dem. Det er altid spændende at læse noget familiedrama, og det får du i den her. Den er selvfølgelig hyggelig at sidde med i juledagene, men den kan godt læses selvom det ikke er jul. Den er sådan lidt chick-lit-agtig, men på en lidt bedre måde en normalt. Jeg havde ikke rigtigt nogle forventninger til den, så jeg blev positivt overraskede, og er super taknemmelig for at forlaget giver mig mulighed for at få en læseoplevelse som jeg eller ikke ville få, og at jeg kan give den videre til jer, er bare endnu bedre.

Hvis jeg skal sige en dårlig ting ved den, synes jeg at den vare en lille smule svær at komme igennem. Ikke fordi den er dårlig, men fordi der står så meget på siderne. Og jeg ved godt at det er en meget individuel ting hvor vidt man kan lide det eller ej, men jeg er ikke vild med det.