Fjendens Ansigt

Denne bog er et anmeldereksemplar fra Carlsenpuls. mange tak for en af de bedste læseoplevelser i år!

Todd og viola har været på flugt, og er nu nået til et sted de troede at de kunne finde ro, men nej. De bliver adskilt, og Todd skal underkaste sig borgmesteren, fordi han er bange for at gøre andet, imens han ikke ved hvor Viola er, eller om hun overhovedet lever? SPOILER ALERT: Det gør hun, og hun er havnet i et hus nogle healere. Det hele er nyt for dem begge to, og da de pludselig kommer til at stå på hver sin side i krigen, kan det hele være nok. De bliver nødt til at finde ud af en plan sammen, for at vælte borgmesteren.

Jeg var vild med Knivens stemme, og Fjendens ansigt skuffer mig ikke. I denne bog får vi det både fra Todd og Violas synsvinkel, hvilket jeg er helt vild med. Begge deres historier er på hver deres måde spændende! Jeg havde aldrig troet at jeg ville kunne nyde sådan en her bog (med krig, og alt muligt fis) så meget, som jeg gør. Jeg plejer at være til kærlighed, men hvis der er en der kan lave om på det, er det Patrick Ness. Han er AMAZING! Han gør i hvert fald et fantastisk arbejde her, for jeg glemmer ikke lige den her bog. Heldigvis!

For lige at komme ind på det med kærlighed, så er det heller ikke fordi der slet ikke er noget af den slags. Der er faktisk en del, og jeg elsker det.

Patrick gør mig forvirret på den helt rigtige måde i den her bog. Han gjorde at jeg, som læser, blev helt i tvivl om hvad der var godt og ondt og rigtig og forkert, og det er fantastik! Så fedt at sidde og læse noget, hvor man skal tænke. Han fik mig også virkelig til at stortude. Jeg græd som et lille barn, og det er altså et virkelig godt tegn. Jeg har et helt særligt “bånd” til de bøger som har fået mig til at græde, og jeg kan slet ikke vente til at læse den sidste bog i serien.

Jeg vil råde alle til at læse den, virkelig! Som sagt havde jeg ikke troet at det her nogensinde ville blive mig, men nu er jeg bare helt forelsket i Patrisk Ness, på grund af hans evne til at skrive de mest medrivende og skønne bøger. Faktisk er det en perfekt julegaveidé.