Hvis det er os

Bogen er et anmeldereksemplar fra CarlsenPuls.

Forfatter:  Adam Silvera og Becky Albertalli

Forlag: Carlsenpuls

Pris: 250kr. –

Sidetal: 449

Bogen handler om Arthur som er flyttede med sin familie til New York, for at være sommeren igennem. Hans mor er nemlig advokat, og har fået en sag i byen. Hans far er uden arbejde lige for tiden, og det går ud over familien, fordi hans mor, synes at det er frustrerende.

Ben bor allerede i New York sammen med sin mor og far. Han er på sidste år på high school, hvis han altså består sommerskole. Ben har lige slået op med sin ekskæreste, og det har gjort det hele lidt mærkeligt i den vennekreds han går i. Heldigvis har han sin bedste ven, som aldrig svigter ham, og som han hænger ud med meget tit.

En dag møder Arthur og Ben tilfældigt hinanden på posthuset, og der sker et eller anden imellem dem, men før Arthur når at få Bens nummer, er han væk. Det gør det en lille smule svært at finde ham, især fordi han ikke engang kender Bens navn. Han har ingenting at gå ud fra, men han forsøger ihærdigt at finde ham alligevel.

Da han finder ham er han lykkeligt, og sammen vil de prøve at give deres skæbne en chance, og se hvad det fører til. Men det er ikke uden problemer…

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige om den her bog. Den var, og er, jo så hypet, at det næsten er svært ikke at blive skuffet. Og det blev jeg desværre. Jeg tror at jeg ville have kunne lide den bedre, hvis jeg ikke havde haft så høje forventninger. Det er to af mine yndlingsforfattere, og alligevel synes jeg bare ikke at det holdte 100%. Jeg er så sur på mig selv over at jeg ikke er vild med den her bog, især fordi jeg synes at alle andre ser ud til at elske den. er jeg virkelig alene om at være skuffet?

Jeg havde bare regnet med mere handling. Jeg synes ikke at den her bog handler om nok, når man tænker på hvor lang den er. Så sad jeg desværre og håbede hele vejen igennem, at der ville komme et twist, men det synes jeg ikke at der gjorde. DET ER SÅ ÆRGERLIGT! Da der var tyve sider tilbage gav jeg op, og tænkte at det ikke ville ske, og det gjorde det heller ikke. For mig skal en god bog være let at komme igennem, og man skal helst tænke: Hvornår kommer der en 2’er (hvis det giver mening), men jeg fik på ingen måde den følelse, og jeg synes desværre at den var lidt hård at komme igennem.

Jeg kan godt lide at vi hører historien fra flere perspektiver. Det kan jeg altid, fordi jeg synes at man får flere dimentioner på den måde. Længden på kapitlerne er også rimlige, og det er jeg også vild med. I det store hele er det jo også en fin bog, som ender på en åben Alt-kan-ske-måde, hvilket er cool. Karakterene er også fine, og bogen har egentligt vildt meget potentiale, men jeg synes ikke at de får det frem i den, som jeg havde håber på, og regnet med. Desværre….