Denne bog har jeg modtaget som et anmeldereksemplar fra Politikens Forlag. Mange
tak for bogen! ♥

Forfatter: Troels M. Palshof

Forlag: Politikens Forlag

Pris: 195 kr. –

Sidetal: 205

Resumé: bogen handler om en drengegruppe, som er bedste venner, og tit gamer sammen efter skole. En dag får de en mystisk besked igennem deres spil. Der er en der prøver at få fat i dem, men hvorfor? Og skal de svare? Det kunne jo være hvem som helst…. også en der giver sig ud for at være en, som personen ikke er. De beslutter sig til sidst for at svare, og får sat et skype-møde op med den her mystiske person. De mødes lidt senere med personen som til deres store overraskelse er en pige.

Laurien er den amerikanske ambassadørs niece, og føler med i hvad der sker hjemme i ambassadør-villaen. Derfor gør hun hvad hun er nødt til, og  fortæller drengene hvad hun ved. Nemlig at Linuses far er i stor fare, fordi han har skrevet en bog som omhandler MET og noget om en klan, og at de eneste der kan hjælpe ham er dem, så de er nødt til at tage på deres livs eventyr for at redde ham.

Subjektive mening: først vil jeg sige at jeg godt ved at jeg ikke er målgruppen, men jeg har læst et par børnebøger igennem min tid som læser, og jeg er ikke så begejstret for den her. Hvis vi starter med det jeg ikke kan lide, kan jeg ikke lade være med at nævne at der måske sker lidt før meget. Det lyder ikke som et problem normalt, men det er det, når der kun er 200 sider. Det er som om der sker så meget at det hele bliver en smule ligegyldigt. Det synes jeg er en smule ærgerligt, for historien som helhed er egentligt ret sej, og lyder utroligt spændende.

Hvis vi Skal snakke om det jeg godt kan lide må det være personerne og kapitlerne længde og størrelsen på bogstaverne. Jeg synes at personerne har et fint sammenhold, og klæder hinanden godt. Udover det er det en god historie, men….

Det er også en meget lærerig og underholdende bog. Hvis jeg var mindre tror jeg måske at jeg ville have et andet, ikke så kritisk syn, på den. Alt i alt er det en fin børnebog, men for mig, blev den bare desværre en smule kedelig.