meninger er mine egne, og jeg står ved dem. Mange tak for bogen!♥

Forfatter: Becky Albertalli

Engelke titel:  The upside of unrequited

Forlag: CarlsenPuls

Pris: 250 kr. –

Sideantal: 360

Resumé: Fordelen ved hemmelige forelskeler handler om et tvillingepar, nemlig Cassie og Molly, som er bedste venner. Cassie er lesbisk, ligesom sin mødre, og da Molly støder ind i en pige på et toilet, ved hun at det er lige en for Cassie. Imens Cassie nyder sit liv, og kærligheden, er Molly mere indelukket, og forelsker sig hurtigt og nemt, i en masse fyre, men får aldrig gjort noget ved sine mange forelskelser.

Det er Cassie træt af, og nu når hun selv har fået en kæreste, hvorfor så ikke sætte Molly op med hendes kærestes bedste ven? Det er genialt, for på den måde bliver de ved med at være venner, og vokser aldrig fra hinanden.

Problemet med det hele er bare, at ja, den fyr som Cassie vil have at hun skal være sammen med, er mega sød og sjov, og hun bliver også vild med ham, men er han den rette? Den eneste ene? Kan han overhovedet lide hende på den måde?  Kan det virkelig være rigtig, at en sød og flot fyr, er forelsket i en buttet pige? Molly er så usikker på sig selv og sin krop, at det kan hun næsten ikke tro.

Imens Molly prøver at finde ud af om han er den rigtige, møder hun en anden, som hun også forelsker sig lidt i, men det er anderledes. Når han skriver er hun spændt, hun synes han er sjov og forstår hende, men var hun ikke forelsket i en anden? Og glider hun mon væk fra sin søster, når hun forelsker sig i en anden, end den hendes søster vil have hun skal være sammen med?

Subjektiv mening: Jeg er ret vild med den her bog. Jeg havde kæmpe høje forventninger, og den skuffede ikke. Jeg synes egentligt i det store hele ikke at bogen handler om så forfærdeligt meget, men det er nok, når det er Becky. Kan vi tage et minuts stilhed for hendes forfatterskab?

Hun skriver på sådan en skøn måde. Jeg får helt lyst til at være en del af det univers, hun skriver i. En ting hun virkelig også kan, som gør at den her bog ikke bliver kedelig, det er at skabe en atmosfære. Jeg føler at jeg kender alle personerne og deres omgivelser så godt, og det er ikke så tit det sker for mig, i sådan en grad som den her. Alt godt om den her bog.

Hun forstår også at gøre alle personerne meget levende, og identificerbar. Det er ret vildt i hvilken grad hun gør det, når man tænker på at hun er en voksen kvinde. Hurra for den slags voksne!  Jeg identificerer mig så meget med Molly, og jeg er vild med at jeg kan se noget af mig i hende. Det er jo det YA er godt for. For at vise at man aldrig er alene, og at alt er okay…. Det er den vibe jeg får når jeg læser den her bog, og det er fantastisk.

Udover at Becky skriver fantastisk, endda så fantastisk at 360 sider ikke virker som meget, så er der også gjort et godt stykke arbejde med kapitlernes længde, og størrelsen på mellemrum mellem linjerne og størrelsen på bogstaverne. Det gør altså meget for nogle, og jeg er en af dem.

En ting man heller ikke kan komme udenom i hendes bøger er humoren. Den er helt fantastisk, og hvis du er Harry Potter fan kan du godt glæde dig til både denne bog, og Leah på Offbeatet, for der er så mange referancer.

Alt i alt en skøn og meget levende bog, som du ikke kan andet end at elske.

Ud og køb den med det samme!

Jeg ville egentligt give den 5 stjerner, men å læste jeg Leah på Offbeatet, og synes lige at den er det bedre. ♥