#Anmeldereksemplar fra Politikens Forlag

Først vil jeg lige sige mange tak for bogen, det var en sand fornøjelse at læse den.

Forfatter: Lisa Halliday

Titel: Asymmetri

Forlag: Politikens Forlag

Pris: 225 kr. – (Saxo.com)

Resumé: Asymmetri handler om en ung kvinde, Alice, som møder en noget ældre forfatter Ezra, og indleder et forhold til ham. Ezra synes at Alice er meget smuk og sød, og på en måde tror jeg at Alice synes at Ezra er fascinerende og spændende. Hun arbejder på et forlag og kender til hans bøger, så det er ret vild at hun nu er sammen med ham, selvom hun ikke rigtig lyder yderligere begejstret for det. De kærer sig om hinanden, og er derfor sammen. Deres forhold viser sig dog hurtigt at være en smule vanskeligt, på grund af det store aldersforskel.

I London er en mand blevet tilbageholdt i en lufthavn, fordi personalet synes at hans rejseplaner virker en smule underlige. Om han nogensinde kommer ind i England og videre for at besøge sin bror. Ja, det er så lige det?

Det store spørgsmål er hvilket forbindelse de her tre personer har til hinanden, som der også står på bagsiden af bogen. Det er lidt af et mysterium…

Subjektiv mening: Jeg har så meget at sige om den her bog, at jeg er nødt til at dele det op, for at det kan blive godt. Okay, hvis vi starter med:

1. Første del: Jeg synes at Lisa gør et godt stykke arbejde med at holde personerne mystiske, men så man stadig føler at man kender dem. Alice er en stærk kvinde, og for at være ærlig havde jeg troet at jeg ville synes at Ezra var en lille smule upassende for hende, men Lisa har formet Ezra på en måde som gør at jeg synes at det er et fint forhold de har. Han er lidt skør, men han er også forfatter, så det forklarer en del. Jeg synes faktisk på en måde, og det er måske bare mig, men det er ret smukt. Det er en smuk fortælling. Det er som om Ezra tager Alice helt til dig, sørger for hende, og hjælper hende med at finde ud af hvem hun er og hvad hun vil. Jeg synes også det er spændende at Lisa har prøvet noget lignende Alice i virkeligheden. Det giver det hele et twist.
  2. Anden del: For nu bare at være helt ærlig, var jeg altså ikke vild med anden del. Det var ikke fordi jeg ikke kunne lide Amar som bliver holdt tilbage i London, jeg synes bare at hans del af historien var en lille smule underlig. Jeg ventede hele tiden på at der skulle være en mening, og det skal lige siges, at det kan jo godt være at jeg bare ikke fangede den, for jeg synes ikke at den var der. Alligevel fandt jeg dele af det interessant. Men det blev lidt langt…
  3. Tredje del: Den her del af historien er et langt interwiv. Eller, langt og langt, det er ikke på så mange sider. Faktisk kunne jeg rigtig godt lide den her del, for vi får mange sandheder frem om Ezra, og det kan jeg godt lide. Han er på en eller anden måde, som jeg nævnte tidligere, lidt skør, men jeg tror måske godt at jeg kan lide det lidt. Han siger nogle ting som får en til at tænke, og det er det jeg bedst kan lide ved ham.
  4. Stjerner: Jeg lagde den her bog fra mig med en følelse af at den ikke var fuldendt. Jeg var en lille smule irriteret på den, og tænkte: den kan ikke være mere end 3-stjernet! Men, så var det at jeg begyndte at tænkte mere i dybten med forbindelserne mellem personerne, og det at det fik mig til at tænke så meget, lavede om på hvad jeg synes om den, som du kan se nede ved stjernerne.
  5. Forbindelsen mellem personerne: Jeg snakkede en lille smule med min kæreste om det her, og forklarede ham hvordan og hvorledes. Jeg kunne simpelthen ikke se forbindelsen, men så pludselig slog det mig, med lidt hjælp fra ham, at der kunne være tale om to forskellelige måder de her mennesker kunne være forbundet til hinanden på. Til sidst blev jeg så fustreret over at jeg ikke vidste hvad det hele gik ud på, at jeg bruge min gode ven Google. Der stod mange forskellelige ting, og jeg tror at jeg fangede den rigtige til sidst. For at være ærlig ville jeg hellere have en af mine forbindelser var den rigtige, men måske er det den rigtige for mig…. jeg ved ikke? Men det at jeg ikke ved det, gør det altså virkelig interessant.
  6. Bogstaver og kapitler: Helt kort synes jeg at bogstaverne burde være større, men det er kun fordi det hjælper mig med at komme hurtigere igennem bogen på den måde. Angående kapitlerne synes jeg faktisk at de var okay i del 1, men i del 2…. Der er det en anden snak…

Det er en bog som får dig til at tænke, og en bog som du kan tænke over i flere dage, uden at finde ud af noget. Det lyder måske forvirrende, og det er det også, men det er den slags bøger, som bliver hos dig.