#Anmeldereksemplar

Forfatter: Nicole Boyle Rødtnes

OriginaltitelIlttyv- Gennem sløret

Danske titel: Ilttyv- Gennem sløret

Forlag: Forlaget Alvilda

Pris: 370kr. – (Dog er jeg altså ret sikker på at det er fordi du ikke kan købe den i boghandlerne endnu, ellers er det jo bare dyrt!)

Resumé:  Troy er kommet op over sløret, men er blevet fanget af nogle mennesker. Han ved ikke hvem. Efter nogle smertefulde dage slipper han fri, og bliver langt om længe genforenet med Shay! Han er ikke meget for at arbejde for Marton igen, men da han hører at Marton nu kæmper den gode sag, nemlig at få revet sløret ned, og bevise folk at det er det der indeholder alt strålingen, beslutter han sig for at det er fint at arbejde sammen med ham under revolutionen. Men bagefter har både ham og Shay planer om at vælte Marton, for han skal ikke være den nye leder. Ikke med alt det som han er skyld i. Om det lykkedes dem før de dør….. Hmmm…

Den her bog har så meget handling at jeg slet ikke kan retfærdiggøre den i en lille kort resumé, så jeg vil stoppe det her, ellers bliver det bare ved og ved og ved og ved (og ved)….

Subjektiv mening: Jeg synes at det er vildt at Nicole har formået at skrive en helt serie, som er 5 stjernet! Jeg elsker virkelig den her bog, og fordi at jeg ved at Nicole går ind og læser den her anmeldelse (Det håber jeg i hvert fald, haha!), vil jeg bare meget kort nævne fænomenet Spind Off. HAHA!

Troy og Shays rejse er mere spændende end nogensinde før. Det er så fed en historie, og alle de twists og jeg ved ikke hvad, som den her bog har at byde på, er jeg helt vild med. Jeg kan godt lide deres kamp imod Rådet, og jeg synes at alle de ting som man finder ud af igennem bogen, er nice. Der er virkelig tanker bag! Jeg er dog også en lille smule sur på Nicole, men på den bedst tænklige måde. Der sker virkelig nogle sørgelige ting, og så har jeg ikke sagt for meget. Udover det elsker jeg at der er en lille smule mere kærlighed ind over den, men på en “action”-agtig måde. Det lyder måske idiotisk, men jeg håber i ved hvad jeg mener. Nicole er også god til at få bipersonerne til at have meget personlighed, og det er et stort plus. Man føler at man kender alle, hvilket er rart.

Når jeg kigger tilbage på hele serien som helhed, elsker jeg den måde personerne har udviklet sig på, og hvor meget klogere man er blevet på den verden de lever i.

Alt i alt er det en serie, som du bare ikke må gå glip af. Det er en serie som har alt. Kærlighed, spænding, mysterier, godhed, ondskab, og plottwists.

Tak for en fantastisk serie Nicole, og Alvilda. Jeg er så glad for at jeg har fået lov til at anmelde de her bøger.