Forfatter: Adam Silvera

Bogens danske titel: Den dag jeg glemmer

Originaltitel: More happy than not

Forlag: Gyldendal

Sidetal: 319

Pris: 160 kr.-

Resumé: Bogen handler om Aaron, hvis far har begået selvmord, så ham og hans bror må nøjes med at hans mor ikke så tit er hjemme, fordi hun arbejder hele tiden, for at betale husleje, og sørger for dem. Aaron har dog alle sine gode venner, som har er meget taknemmelig over at have. Han ved godt at nogle af dem er på grænsen til sindssyge, men de holder alligevel sammen. Udover sine venner, har Aaron også en rigtig sød kæreste, nemlig Genevieve. Hun skal bare desværre ud at rejse i ferien, så Aaron nøjes med sine venner. Men, så er det at han lærer en ny dreng at kende, nemlig Thomas.

Thomas er skøn. Han ser på tingene på en anderledes måde, end Aarons venner plejer at gøre, og derfor finder Aaron ham ret interessant. En dag endda så interessant, at han beslutter sig for at han vil være mere end venner med ham. Der er bare en ting som han ikke ved. Thomas “lægger op til” ham, og Aaron synes at han sender blandede signaler, men alligevel ved han jo ikke med sikkerhed, om Thomas er homoseksuel…

En ting er helt sikker, han vil prøve, også selvom hans venner på ingen måde vil synes om det (for det ved han at de ikke vil. Det miljø han er i, accepterer ikke den slags).

Og vi må ikke glemme, at imens alt det her sker, er en ny form for indgreb blevet muligt. Læger kan nu gå ind i din hjerne, og slette minder fra din hukommelse, som du ikke ønsker skal være der længere…

Subjektiv vurdering: Den her bog!!! Jeg kan godt sige dig at jeg er sur og glad på samme tid. Men heldigvis mener jeg det godt. Jeg elsker virkelig temaet og fantasien i den her bog. Adam har udtænkt et virkelig godt koncept her, og han leger med det, på den helt rigtige måde. Jeg er vild med Aaron, Genevieve og Thomas. De er alle sammen så søde, og så føler jeg at jeg kan forstå dem alle sammen.

Twistet er noget at det bedste jeg har læst. Jeg kunne slet ikke forstå det, så godt var det. Der gik lidt tid før jeg tænkte OMG, DET ER BARE LØGN!, men da det skete, var det så fedt. Det er en bog som får en til at tænke, for den tager nogle alvorlige emner op. Og der er også noget moral og etik ind over det hele, som måske giver en et anderledes syn på nogle ting.

Bogen var ikke, på nogen måde hvad jeg forventede, men jeg blev positivt overrasket, og Gyldendal har gjort det igen. Udgivet en (ifølge mig) 5 stjernet bog!

Jeg anbefaler virkelig den her bog, til nogen som vil læse noget som er virkelig godt gennemført, og tænk så godt igennem.

Og sidst men ikke mindst, kommer man også til at tænke på, om, hvis nu man havde chancen, ville man så gerne have slettet et minde fra ens hukommelse?