Originaltitel: fans of the impossible life

Forlag: Forlaget Alvilda

Trykkeår: 2015

Sidetal: 360

Pris: 197 kr.-

Resumé: Bogen er bygget op så vi følger tre forskellige personer, nemlig Jeremy, Mira og Sebby.

Jeremy er en meget stille og rolig kunstnørd. Han var ude for en lidt uheldig episode i skolen, hvor han sagde noget han ikke skulle have sagt. Af den grund siger han ikke så meget, og er blevet vant til at holde sig lidt i baggrunden. En dag giver hans lærer ham dog en god mulighed for at snakke med nogle nye mennesker, og få nye venner. Og det får han. Måske knytter han endda bånd, som ikke kun er venskabelige..

Mira har en en slem fortid hvor hun har prøvet at skille sig af med sit eget liv.  Hun gider ikke rigtigt at gå i skole, hun ved ikke hvad hendes liv skal blive til, og det er på ingen måde nemt at være hende (synes hun i hvert fald ikke selv), især ikke hvis hendes forældre forventer at hun skal leve op til hendes perfekte storesøster. En dag i skolen bliver dagen dog en smule mere spændende, da en sød stille dreng kommer over til hende, og spørger om hun vil være medlem af hans kunstklub. Hun synes at han ser rigtig sød ud, men det synes hendes bedste ven også…

Sebby er åbenlyst bøsse, og bedste venner med en som forstår hans fortid lige så godt som ham selv. Han bor i plejefamilie fordi han ikke kender sine forældre, men det stopper ham ikke i at have det sjovt med sine venner. Det hele starter i hvert fald med at være sjovt, men ender ret pludseligt, og uden noget form for rigtig afslutning. Det er hans egen skyld, og det ved han. Han fortæller nemlig ikke sine venner hvad der sker med ham, hvorfor det hele pludselig er anderledes, og hvorfor han ikke har det så godt. Kun hans flirt (Kæreste? I don’t know…) får noget af bagsiden af se, fordi han i en periode sover hos ham, og ser hvordan Sebby har det.

De alle sammen ved til sidst, at det bliver nødt til at ende, på en eller anden måde…

Subjektive vurdering: Jeg elsker den her bog, men hold kæft hvor jeg også synes at den skylder mig nogle timer af mit liv! Seriøst, jeg er rasende! (JOKE!) Fans af det umulige liv er en super god bog (det er bla. en af grundene til at den kan gøre mig så frustreret), som har alt hvad en god YA bog skal indeholde. Forelskelse, tvivl, kærlighed på alle måder, personlig rejer, og sidst men ikke mindst et lille mysterier og så sætter den spørgsmål ved nogle ting. Jeg er vild med den, fordi den tager så mange seriøse emner op. F.eks. har Mira selvmordstanker, hvilket er meget seriøst og spændende at læse om. Sebby er bøsse og det er bare sådan det er, det er naturlige (jeg elsker det). Jeremy er en smule udenfor, men selvom de er så forskellelige fra hinanden og deres omverden, har de en plads i hinandens sjæl, og her på jorden. Vi alle sammen er forskellelige, og der er forskellelige former for venskaber, hvilket kun er en god ting.

Den handler også ret meget om at have det hårdt/svært, og om at nogen klarer det, og andre gør ikke… Det er sådan livet er, og jeg kan godt lide bøger som afspejler virkeligheden. Det gør den her bog, og det er en af de bedste ting jeg ved. Jeg hader en lykkelig slutning, hvor alt er som det skal være. Der må gerne være noget chok-effekt ind over det.

HADER (forstår ikke hvorfor????) HVORDAN DEN HER BOG SLUTTER. Omkring slutningen vil jeg dog lige sige, at jeg elsker den lige så meget som jeg hader den. Den er forvirrende, og jeg kunne i hvert fald ikke lade være med at sidde og tænke: Okay, det giver mening, ikke? Oh my, det her er….. (kan ikke finde ord)

Jeg vil råde alle til at læse den, hvis de elsker YA. Jeg har i hvert fald ikke fortrudt det, selvom jeg kunne hentyde til det i min første sætning. Den er tiden og pengene værd, og Alvilda har gjort det igen. Udgivet, en ikke bare smuk, men også interessant bog.

Stickers: 8 stk.

Stjerner: 4/5 stjerner!

Yndlingstidspunkt i bogen: Side 172 aka. deres første kys. Det er super sødt! Og selvom det hele er en smule trist elsker jeg også side 296 og 300. De er så søde sammen!! Og da Sebby sover hjemme hos Jeremy, havde jeg det lidt sådan her….♥

Billedresultat for in love gif

Hvis i er mere nysgerrig efter at høre hvad jeg ellers har at sige om bogen, så følg mig på YouTube, hvor jeg vil snakke om den i slutningen af december måned.